Sommar 2010

Nu äntligen kommer ett riktigt inlägg ifrån mig.
Har så klart hänt en massa saker men jag har varit jätte dålig på att blogga. Har inte haft någon riktig lust.

Måste börja med att berätta att jag kommer flytta till Karlstad om 2 veckor. Har fått ett jobb där som teamleder på Viasat mot ComHem kunder. Ska verkligen bli jätte spännande! Det är så klart lite läskigt att flytta 40 mil från familj och vänner men jag känner att jag måste göra det här för att utvecklas själv och bilda karriär.
Jag har ju inga barn än och jag är ung så då måste jag passa på och se vad mer avlånga Sverige har att erbjuda, och varför inte börja i Värmland :)
Känner ju några där nere så jag är inte helt själv iaf.

Ja och nu vad som har hänt i sommar.
Staffan fick jobb i sommar efter ha varit arbetslös sen november så jag hade semester själv i år. Umgicks med Jonas Eriksson nästan varje dag och var ute på sjön och åkte båt och drack vin...väldans trevligt!

  

Älskade Meja var ju så klart med ut på sjön och åkte båt.



  

Har även haft grillfest hos underbara Angelica Gustafsson.


Angelica som Captain Morgan :)

  

Har ju även haft grillfest hos snygga Jenny så klart :)



Åh nä, Jenny är inte så duktig så hon dricker sockerdricka!

  

Vi var ett gäng kompisar som samlades när Lars - Kristerz skulle spela uppe på Bergviks parken. Det var en vanlig fredagsdans där det är nyktert. Bara äldre där som åker dit på fredagar för att dansa. Vi tänkte att när dom var där så måste vi ju gå upp och visa vad Bergvik går för. Har väl ingen stor passion för dansband direkt men det var roligt som fan ändå.

  

  

Jag, Tomas, Anna, Carina, Mattias och David åkte ut till fiskerestaurangen Albertina som ligger ute vid havet i Söderhamn. Så himla vackert är det där ute och jätte god mat.

  

  

Madde och jag var ju även på Rockweekend i Mohed i sommar. Satan vad roligt vi hade!!
Jag är ingen festivalmänniska så jag skulle nog inte kunna sova en hel helg där i ett tält så de var skönt att åka hem till sin egen säng varje kväll och få duscha varje dag :P



  

2st hemskt bakfulla tjejer ;)

 

Min pappa och hans sambo lurade arslet av mig och min styvsyster i sommar också. Dom sa att dom skulle bjuda mig och min styvsyster Lollo på en resa till Tallin och på Kålmården. Jag sa att i år så ville jag gå på Kålmården för jag har inte varit där sen jag var liten och tyckte det skulle vara mysigt och gå där en dag. Åker ändå förbi där när jag åker till min pappa. Då sa pappa att vi skulle flyga till Tallin och ta båten hem sen skulle vi åka vidare till Kålmården och sova där på vildmarkshotellet och gå och mata vargar tidigt på morgonen och ha en heldag med safari m.m. där.

Vi åker till Skavsta flygplats och när vi står i kön till gaten så ropar dom i högtalarna att kön vi stod i gick till Rimini, trodde inte de var sant!!
Lollo utbrast "Rimini, vad fan är Rimini?" tror varje människa som stod i kön tittade på henne och undra om hon var dum.
Jag säger: "Lollo vi ska till Italien!"
Lollo: "Va? ska vi inte till Tallin?"
Tror fan inte jag har skrattat så mycket i hela mitt liv. Började nästan gråta av lycka!

Vi var i Italien i 4 dagar och dom första 2 så regnade och åskade det så mycket så det vart översvämmning. Vägen utanför hotellet såg ut som en flod. Jätte läskigt var det med åskan också för den låg precis ovanför oss i 2 dagar och jag HATAR åska!! Bland det västa jag vet.

  

Dom andra 2 dagarna vart det underbart fint väder så då hade vi 2 dagar på stranden :)

  

  

  

  

Så dessa bilder är från Italien. Orkade inte lägga upp alla men ni fick lite smakprov iaf :)

Det har ju även varit midsommar, Bergviks marknaden och Strömmingsleken i sommar men jag har tyvärr inga kort därifrån men jag kan säga att dom också var sjukt roliga helger.
Som vanligt var jag med Madde på Bergviks marknaden och Strömmingsleken och jag tror inte två människor kan ha så roligt med varandra som vi har.

Är i Stockholm och jobbar denna vecka och på torsdag när jag åker hem så väntas det fest igen! Då ska vårat huvudkontor och Teleperformance som jag jobbar för ha fest tillsammans. Den festen kan sluta hur som helst och jävlar vad roligt vi ska ha!

Nä nu ska jag gå och sova.

/Hon som har haft en underbar sommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0