100311

Men jäklar vad dålig jag är på att blogga...måste ta mig i kragen!

Det har inte hänt så jätte mycket den senaste tiden.

Det ända riktigt roliga som har hänt var att jag, Staffan, Madde, Victoria och Jonas var på Småstadslivs 3 release fest och då balla jag verkligen ur =P För mycket sprit till Angelica så kan vad som helst hända. Ringde dagen efter och skämdes till min pappa som jag tyckte just då att det var bra att han bor 50 mil ifrån mig för annars hade han tagit mig i örat...riktigt hårt!

Det var den 27 februari. Dagen började med att jag väntade på mina vänner Madde och Victoria som kom vid tre, fyra på dagen. Vi käkade lite sen satte vi igång med att göra oss i ordning och började dricka. Som vanligt när jag ska ut och festa med Madde så ska vi börja så sent som möjligt så vi måste hälla i oss.
Vi skulle vara i Bollnäs klockan 19:00 så vi åkte vid halv sex eller nått...bra rund under fötterna. Jag hade druckit några RedBull-Vodka drinkar och i väskan hade jag med mig en flaska Mintu med O´boy som jag, Madde och Victoria drack av uppe i Bollnäs.

I Bollnäs började kvällen med att vi tittade på Småstadsliv 3...fantastisk rolig och bra film! :)
När filmen var slut så gick vi raka vägen till baren. Där beställde Angelica 6:or hela kvällen och det hjälpte mig inte direkt att inte balla ur.
Ett mycket bra band som heter Engman Kapell spelade under kvällen och där stod jag längst framme vi scenen och sjöng som aldrig förr. Hade inte så mycket till röst på några dagar.
Ingen av dom jag var där med stod vid mig vid scenen utan stod på sidan och kollade på när jag röjde gärnet.
Under bandet spelade så hände nått i mitt huvud och jag kommer inte ihåg skit mycket från Bollnäs.

Tror vi var hemma vid två eller nått. Då gick Staffan och spydde och la sig och sov (vekling). Madde stekte en massa korvar somlåg över hela bänken dagen efter btw =P Jonas, jag och Victoria spelade SingStar sen kom vi på att vi skulle åka på efterfest. När vi kom på det så hade även Madde hunnit gå och lägga sig (klockan var tre på natten) ryckte upp henne och for till festen. Victoria åkte till någon annan fest än mig, Madde och Jonas.

Jag tog med mig flaskan med spriten och RedBull och fortsatte att dricka. När klockan var fem så åkte Madde hem och varför inte jag följde med då förstår jag inte...nä jag skulle fortsätta dricka....kära värld!
När klockan var halv sju på morgonen så kom Jonas, jag och en kompis som heter Mattias att vi skulle ta skotrarna och åka hem till mig och väcka Staffan. Självklart så fastnade vi med båda skotrarna och det tog en timme typ att gräva upp dom så vi gav upp tanken med att åka hem till mig och åkte istället tillbaka till Jonas och satte oss i bastun och värmde upp oss.

Vid åtta gick vi och la oss i Jonas dubbelsäng. Vid nio vaknade Mattias och jag och kom på att vi skulle åka hem för det skulle vara hemskt skönt att vakna upp i sin egen säng. Sagt och gjort. Jag tog Jonas skoterstövlar som det är typ storlek 43-44 på och jag har 38, Jonas täckbyxor som det var storlek XL på och min jacka som är lång ner till knäna men dragkedjan är sönder så när jag knäppte den så satt den enbart fast uppe vid brösten. Först åkte vi hem med Mattias och sen tog jag skotern därifrån hem till mig och det är en bit. Körde ut på stora vägen, stora stövlar, stora byxor, jackan som fladdra bakom mig som en mantel och luvan på jackan på körde jag fort hem så inte polisen skulle se mig (hejdå körkort) Folk som såg mig måste ju tycka jag var dum i huvudet. Det stod bilar över hela parkeringen hemma så jag parkerade skotern lite snett på gården och vinglade in. Alltså det fattades ju bara dunken som jag skulle hållt i näven så hade jag sett ut som en äkta norrlänning.

När jag kom in innanför dörren (kl 09:45) så ringer Mattias och frågar om jag kommit hem ordentligt. Jag säger "ja, jag kom precis innanför dörren" då hör jag Staffan från övervångingen "vadå hem?!, vad har du varit då?" Hmmm kom på att jag inte berättat för min sambo att jag hade varit på fest hela natten och morgonen. Han bara tittade på mig och skakade på huvudet när han såg hur grisfull jag var så han skickade mig i säng omedelbums. Vaknade runt fyra på dagen åh mådde sssååå dåligt!

Stackars Staffan som fyllde år fick ingen vidare gullig flickvän på sin födelsedag. Har bett om ursäkt gott folk.
Svärmor kom med snabbmat åt mig och några kompisar till Staffan kom och fika och passa på att skratta lite åt mig. Ja de var en jäkla lördag och söndag så nu ska jag inte dricka på läääänge!
Jag skäms jätte mycket för att jag var ute och åkte skoter full...ni behöver inte banna mig för jag vet att jag gjorde fel.

Vad har mer hänt då? Jo, Staffan och jag hade en liten myskväll för en vecka senoch vi gjorde en exotisk planka...mycket gott! och tittade på film.



Måste bara berätta en till sak. Staffan och några kompisar har startat ett band :) Riktigt bra låter dom! Så nu ska dom ut på några spelningar. Ni får ringa om ni behöver något bra band till någon fest eller nått :)

Meja är inhoppare i bandet =P



Idag fyller förresten Anders Lindberg 30 år och Victoria Lindevall 25år...stort grattis till er!!!!

Den 27 mars åker vi ett helt gäng till Vemdalen över en dag och åker en massa skidor och så blir det väll nått att dricka. Men inte lika mycket som den där lördagen och söndagen.

Kommer inte på så mycket mer att skriva men jag ska försöka blogga lite mer.

Måste bara lägga upp 2 bilder på en meter snölyckta som min mormor hade stått och gjort en dag när hon hade tråkigt. Rolig hon min lilla mormor :)

 

Hejdå så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0