Åh Trött!!!

Jobbade på O´learys i natt. Var en skön kväll för det var lagomt med folk och tryck i baren.



Vart lite rädd bara när det kommer ett gäng killar in och bär på en kille som är avsvimmad. Man vet ju inte vad som ha hänt, om han druckit för mycket, tagit någon drog eller kanske har diabetes. Dom fick iaf liv i killen och gav honom vatten men han var helt borta. Vart så irreterad på vakterna med. Först kom det en vakt som såg när dom bar in killen och han sprang iväg (antagligen för att hämta någon annan vakt). Det kom iaf tillbaka 2st vakter och när dom såg att han var uppe på benen så gick dom igen??? Hallå, killen är helt borta...kanske skulle hjälpa honom ut och fixa så han kom hem ordentligt eller ambulans kanske? Han behövde säkert magpumpas.
Vart så förbannad så jag koka. Sa till en kille som jobbar i plocken att hålla koll på baren så gick jag och prata med en kompis till den där killen. Fråga om han hade diabetes eller om han behövde en ambulans men det var tydligen lugnt. Sa att dom måste ta hem honom och det skulle dom göra. Tittade på grabben och han hade totalt tom blick för att han var så borta. Dom där jävla vakterna ska få höra...vilka dårar!
Fick säga till samma vakt flera gånger att jobba. Han stod vid baren och hängde, så fick jag säga till honom att det var en kille som låg och sov vid ett bord sen en annan kille höll på och banka på fönstrena för att försöka öppna dom....hjälp, håll koll!! Bättre med vakterna som är lite äldre än 24, dom vet iaf hur man är vakt och håller stor koll. 

När jag kom hem klockan 4 på morgonen så vart det inte så mycket bättre. Kommer in i sovrummet och där ligger sambon över hela sängen snorfull. Han säger att han inte var så full men det är jäkligt lätt att försöka förklara bort sig för att inte få så mycket skäll. Hade inte en aning om att han hade druckit men märkte direkt när jag skulle försöka väcka honom och det var helt omöjligt. När han väl vakna så prata han bara en massa strunt och fatta inte själv vad han sa. Vart så less...varit vaken i 18 timmar, fötterna och benen värkte och ville bara sova, men lätt å sova men en full karl bredvid en som snarkar som en tok. Han åkte ut på soffan! Sen kunde jag inte somna rikigt...vaknade hela tiden. Tur att jag börjar jobba klockan ett imorgon så jag får sova ut lite.
Men nu så, nu ska jag sluta vara så anti :)

Denna dag ska jag städa lite mer och tvätta. Tror nog att det mest kommer att bli att ligga på latsidan i soffan och inte lyfta ett finger eftersom jag är så trött men jag ska försöka göra ett ryck här hemma.
Ska ta en långpromenad med vovven så kanske man vaknar till.

Först lite mat i magen! :)¨

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0