100319

Men hallå där!

Nu har oturen vänt och helt plötsligt så känner jag att nästan allt kommer bli kanon.
Staffan har lyft ur motorn ur bilen och då såg han att vi inte behöver köpa ny motor. Var något annat som hade gått sönder som hade gjort motorn stum. Jag fatta inte vad det var...när han kom in och förklarade så sa jag bara "ja, men de där blir säkert bra" :) fatta nada vad han pratade om.
Blir ju några tusen som vi måste lägga ut men inte alls lika mycket som vad en ny motor skulle kosta.

Mamma och hennes karl kom senare på kvällen och då hade dom köpt med sig en massa mat till oss...gulliga dom. Så nu är kyl och frys uppdaterat igen. Kanon de när man har lite pengar veckan före lön.
Mamma och jag laga mat iaf igår, kött, strips och bea och en god sallad som vi smällde i oss till hockey matchen Brynäs - Djurgården igår. Som att inte de var nog så smällde vi oss lite chips och dipp också :) En väldigt mysig och trevlig kväll.

Idag ska jag åka och hämta en bäddsoffa hos lovely Dijana. Kommer bli väldans bra här hemma.
Eftersom vi bor så litet så är det skönt med en bäddsoffa så folk kan sova över om dom vill.

Just de, igår när Staffan och jag skulle sova då höll vi på och skita ner oss va rädsla. Vi sa godnatt till varandra och så släckte jag lampan och precis när jag la ner huvudet på kudden och andades ut och slappna av så rasa det ett STORT snöflak från taket. Alltså det lät som taket höll på att rasa in...fy fan vad rädd vi blev! Jag vart så rädd så jag fick "sockerdricka" i fötterna. Idag när vi skulle gå ut så fick man typ klättra över snöflaket som står rakt upp i snön utanför dörren.

Nä nu ska jag försöka bota min sambos huvudvärk så vi kan åka och hämta soffan.

Ha de gött alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0