Livet

Gud vilken åldersnoja jag har fått...riktigt jävla ångest!
Jag är snart 24 år och jag har inte gjort ett skit med mitt liv.
Kollar man på dom flesta kompisar så har dom antingen barn, hus, bra utbildning, rest runt och sett världen m.m. Vad har jag? Inget hus, inga barn, ingen bra utbildning och jag har inte rest runt och sett världen. Jag sitter i en lägenhet i Bergvik med dåligt betalt jobb.
Jag kan inte göra så mycket åt det heller. Jag kan inte ta något lån så jag kan ta den utbildning jag vill ha för utbildningen är i Stockholm och eftersom Staffan jobbar borta måndag-torsdag så måste någon vara hemma och ta hand om djuren...det är det sista jag skulle göra i mitt liv eftersom dom är mina bebisar. Jag måste ju även ha pengar till räkningar varje månad och då måste jobba på helgerna om jag skulle gå en utbildning för annars skulle jag få ta ett jätte stort lån. Visst, utbildningen är på ett år så gå i skolan på veckodagarna och jobba på helgerna och inte ha någon fritid i huvudtaget skulle jag kunna göra när det bara gäller för ett år...fast det skulle vara tufft.
Det skulle även vara jobbigt att gå i skolan i Stockholm på veckodagarna och vara hemma någon helg i månaden för jag skulle aldrig ha råd att åka hem varje helg.
Fan, allt skulle vara så mycket lättare om man vore några år yngre och fortfarande bodde hemma hos föräldrarna.
Det känns som jag inte kommer någon vart med mitt liv...står kvar och stampar på samma ställe dag in och dag ut.
Utbildningen som jag vill gå är att utbilda mig till hud och spaterapeut...mitt drömjobb. Har valt mellan det och make up artist men när jag fick höra om utbildningen av min kompis som går den så insåg jag att det skulle vara nått för mig.
Tänk om man kunde vinna en massa pengar...vad mycket skulle lösa sig.
Om jag ska gå den där utbildningen så känns det som man måste göra det innan man skaffar barn eftersom man blir låst då...då kan man inte direkt plugga i Stockholm och åka hem på en del helger.
Man kan ju hoppas på lite att Staffan får ett jobb då han kommer hem varje dag får då kan han ta hand om djuren men det fattas ju fortfarande en MASSA pengar men då skulle en sak vara löst.
Man kanske skulle bli en golddigger och gifta sig men en rik gammal man som ger en allt man vill ha som Anna Nichole Smith =)

Nu har jag fått skriva av mig lite om mitt klagande på mitt liv. Ska nog ta och hoppa i säng nu innan jag gräver ner mig ännu mer.

Hej Svejs!

Kommentarer
Postat av: Dijana

Det löser sig ska du se!

Själv har jag faktiskt börjat satsa på att hitta en rik man utan kärlek ;) Skulle vara hur nice som helst.



Pöss gumman!

2009-09-04 @ 14:16:54
URL: http://dijanahusamovic.blogspot.com
Postat av: Angelica

Haha ja de är kanske så man ska göra...rik man utan kärlek =P



Pöss gumman

2009-09-04 @ 20:40:11
URL: http://angelicaekstrom.blogg.se/
Postat av: Frida

Känner precis som du...

Fan det händer ju INGET för en annan!!!



2009-09-06 @ 22:52:22
URL: http://teufelin.blogg.se/
Postat av: nathali

men hej.. ja vist är det jag försöker i allafall:) ja gör det:)det

är bara kul:) kan jag lägga till dig?

2009-09-30 @ 23:16:23
URL: http://nathalistrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0