Day one

Hej på er.

Nu är dag ett avklarat och det var en väldigt regnig och kall dag/kväll men vi gjorde det bästa av sitiutionen =)
Vi startade kl 09:00 på morgonen hemifrån och då åkte vi och hämtade upp Jonas på han jobb. I Upplands Väsby så mötte vi upp Markus, Jessica, Tomas och David på en mack och så bytte vi så Markus och Jessica åkte med oss och Jonas åkte med Tomas och David. När vi kom fram till Stockholm så åkte vi lite vilse först men till slut så hittade vi rätt. det är så fruktansvärt fint på vårat hotell så jag stod bara och gapa när jag såg det. Markus och Jessica följde med oss upp på rummet för dom skulle låna datorn och leta hotell. Dom hade inte fixat något boende men efternågra samtal så fick dom rum på ett hotell =) Staffan och jag gjorde oss i ordning sen så tog vi en taxi till Markus och Jessicas hotell så dom fick lämna sina väskor. Från deras hotell gick vi till Stureplan och tog oss nått att dricka på Fridays
  


sen gick vi vidare mot Stadium och mötte upp Jonas, Tomas, Davis, Erik och Emelie sen gick vi på några pubar och drack öl.

 


Vid 17:00 så gick Staffan, jag, Erik och Emelie och ställde oss i kön till Bruce Springsteen. Det tog väll en halvtimme sen var vi inne på Stadium. Det var ju väldigt regnigt så redan vid den här tiden var vi dyng blöt. Vi var bland dom 2000 första så vi fick band runt handleden och fick stå framme vid senen =)

En blöt Emelie och Erik
 

Efter vi hade stått ute i regnet 3 timmar så började Bruce Springsteen spela =)
Vilket ös alltså!!!
Första som hände var att Nils Löfgren i bandet kom ut och spelade "Idas sommar visa" på dragspel. Sen kom hela bandet ut och så öppnade Bruce konserten med Badlands. Senare under kvällen när dom spelade "Waiting on a sunny day" så var det en liten unge i pupliken som sjöng refrängen. Ungen kan inte ha varit äldre än 7år. Hela pupliken tystnade medans Bruce höll i micken åt henne och lyssnade på när barnet sjöng...så himmla gulligt!! När ungen hade sjungit klart så tog Bruce upp henne i famnen och visade upp henne för pupliken. Helt otroligt att ungen kunde sjunga refrängen...det ska börjas i tid =P
Något mer som var gulligt var när Bruce sjöng en låt för Patti (Bruces fru) som inte var med på konserten. Hon var hemma med barnen så Bruce kunde åka på sin Europa turné så därför sjöng han en låt för henne.
Det är sånt ös jämnt på Bruce Springsteen konserter och även fast det var regn igår så var det otroligt roligt ändå.




  





Vid elva var konserten slut och då trodde jag på riktigt att min rygg skulle gå av och bena ramla bort. Efter ha stått ute så länge blöt och frysen så har man spänt sig så mycket så jag hade ont i nästan hela kroppen. Staffan och jag gick till en kiosk och köpte nått att dricka sen så började vi gå mot vårat hotell. Efter halva vägen insåg vi att det var långt kvar så vi ringde en taxi. Hade det varit fint väder hade man nog inte haft några problem att gå. När vi kom till hotellet så köpte vi en varsin kycklingsallad sen gick jag upp och tog en VARM dusch. Hackade tänder för jag frös så mycket.

Idag på schemat står Gröna lund och någon krog men mer om det skriver jag imorgon eller nått =)
Kommer även lägga upp lite filmer sen från konserten.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0