Dags att uppdatera lite

Nu var det ett tag sen jag skrev här och det är ganska så mycket som har hänt sen sist.
Börjar med midsommar.
Vi hade den vanliga festen här hemma (4 året i rad) med ett stort tält på gräsmattan, grillning och så klart vårat alldeles egna band som består av alla som kan spela ett instrument och sjunga =)



På förmaiddagen så åkte jag in till stan och handlade det sista till festen sen åkte jag till jobbet och bjöd dom som jobbade på godis...tyckte så synd om dom som inte fick vara ute och fira eller vara med sina barn och ta med dom på något firande.
När jag kom hem så var festen i full fart. Dom som var där hade gjort en jätte fin midsommarstång.

 

Det droppade in fler och fler människor under kvällens gång och till slut var vi väll mellan 80-100 personer...det var folk överallt ett tag och jag måste bara säga:  För första gången på 4år så är det ingen som har gjort illa sig, ingen som bråkade,  iingen ambulans och inga sabotörer. Okej, polisen kom med bussen vid kvart i tre på natten för då hade någon granne klagat på att det var lite hög musik och så frågade dom om vi var snälla mot varandra. Så vi sänkte musiken men vid halv fyra döda vi den totalt för vi tänkte grannarna skulle få sova någon gång =P
Lägger in lite bilder så får ni se vad roligt vi hade =)

  

  

  

  

  

Vi hade även en tipsrunda och då kom mitt lag på fjärde plats...lite stolt är man iaf =P
Mariana och jag vann en varsin tröja som vi satte på oss.



  

  

Ganska coolt kort på Nathalie



  

  

  

  

  

  

  

  '

  

  

  

  

Ja detta var min midsommar. Väldigt rolig fest och väldigt trevliga människor som var med.
Dagen efter midsommar så började vi dagen med att gå ner i tältet och städa upp lite. Kan säga att när man var bakis så var det inte skit trevligt att gå ner i ett instängt, varmt tält med en massa gammal öl och annan alkhol lukt i. Jag var tvungen att ta mig en återställare och fortsätta dricka för annars hade jag spytt där inne. Peter Johansson, Jonas, Tomas, Staffan, jag, Moberg och David gick upp i lägenheten och fortsatte dricka och prata. Titta en liten sväng på småstadsliv också =)

Peter Johansson =)


  

  

Efter vi hade varit hemma hos Staffan och mig ett tag så blev vi lite hungrig och Tomas, David, Peter, jag, Staffan och Jonas gick till pizzan och tog oss nått att äta.

 

Även min darling Madde kom och var med oss efter hon hade slutat jobba



När vi hade käkat klart så tog vi båten hem till Markus och hälsade på en sväng

  

Även Meja var med =)



Det var en helt otrolig dag...varmt och alldeles stilla på vattnet



  

  

Vi träffade även Sven-Erik som var ute med flotten

  

 

Jag var tvungen att klippa lite av gräsmattan för att lägga in en liten pik att inte Jessica hade skött den när Markus var borta och jobbade. Hon menade att det var Makus göra och ingen för tjejer men jag tycker att har man hus så får man hjälpas åt och speciellt om man har en karl som ligger borta flera veckor och jobbar.



Efter vi hade varit hos Markus så åkte vi vidare mot Vannsätter och hälsade på Siggstedt och Camilla som hade gjort en stor brasa på gården där dom satt och hade trevligt.

  

  

Efter en stund vart det hemskt myggigt så vi gick och satte oss på altanen där det var infravärme och Lars satte igång grillen och så grillade vi korv =)

  

  

Staffan och jag fick skjus hem vid ett för då hade Staffan så klart stukat foten så han knappt kunde gå. Han ska alltid göra illa sig någon gång under midsommarhelgen. Det var iof ganska bra tid att åka hem också =)
Detta var då midsommarhelgen...vad har hänt mer sen sist då?hmmm...

Jag lånade grannens unge här om dagen också. Har man inga egna så får man ta andras ;)
Han är så himla söt. Han hjälpte mig och tvätta sen satt vi och kollade på barnprogram.





Måste även lägga ut lite bilder på Meja som jag tog på henne när vi var nere och bada en fin kväll.



  

Jo en till sak som hände här om dagen när jag var inne i stan och handlade var att när jag kom tillbaka till parkeringen så stod det tre likadana bilar på rad med samma färg så jag var tvungen att kolla på registreringsskylten vilken bil som var min =P



Imorgon så åker jag, Meja och kanske Staffan ner till min pappa. Tror Staffan följer med men jag är inte rikitgt säker än om han ville.
Så här ser det ut hos min pappa...det är så himla fint där nere.

  

  

Jo, jag måste berätta om en kväll då vi festade till lite och hade efterfest hemma hos mig. Jag har gått kurs på Pole Dancing och då ville Tomas att jag skulle visa upp lite vad jag hade lärt mig men jag sa att om han dansade med mig så skulle jag göra det. Tok gjorde som tok sa och så satte Tomas på sig ett par stringtrosor för att göra dansen lite mer extra =P Hahaha!! vilken syn!! Eftersom vi inte hade någon stång hemma så dansa vi mot en dörr och på slutet så gjorde vi en lap dance och när jag drog av min mitt linne (med bh på) så drog han av sig byxorna...haha!!

OBS! Kolla inte neråt om ni är känsliga. Bilderna kan vara stötande...haha!!!









Ja ni, nu har jag inte så mycket mer att skriva om. Det har ju hänt mer som att vi har varit ute och åkte båt nu när det har varit fint väder och legat och solat och badat...eller badat har inte jag gjort än för jag är en liten badkruka som inte badar fören i mitten på juli då det är riktigt varmt i vattnet =)
Sitter och kollar nu på Michael Jackson minnesstund och jag började stört böla när Michaels dotter sa hur mycket hon älskade sin pappa och vilken bra pappa han har varit. Tårarna bara spruta...kära värld! Till och med Staffan börja gråta.

Nä nu ska jag gå ut med hunden och sen ska jag börja packa till imorgon.

Hej Svejs så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0