Söndag

Idag har jag och Staffan varit ute och åkt skridskor på sjön...herregud säger jag bara!!
Har inte stått på ett par skridskor sen jag var mellan 10-12 år och det var inte som att cykla som sitter i benmärgen. Det var lite vinglit i början men sen fick man in snittsen =)
Vi hade med oss Meja också som fick springa lös bredvid oss. Meja sprang precis framför fötterna på mig en gång så jag snudda till henne med skridskon mellan två tår så hon började blöda. Hon sa inget när jag snudda till henne och hon böörjade inte halta så jag märkte inget fören jag såg att det var lite blod i snön. Det vart ett litet köttsår men det var inte så alvarligt så man måste sy som tur var...kunde sluta illa.
Dom plogar en väg på isen här utanför så det är jätte fin is att åka på. Staffan och jag ska köpa långfärs skridskor för det är lite lättare att åka då om man ska åka långt. Vi tänkte ta med oss korv m.m någon fin dag och grilla lite. Man kan åka jätte långt för vägen på isen har dom plogat jätte långt. Många som är ute och åker också så man träffar lite människor man känner också...väldigt trevligt =)

När vi kom hem från åkturen så kom Staffans brorsa Fredrik och hans tjej Nettan och hälsade på och drack lite java...mycket trevligt =)
Dom hade med sig deras hund också så Meja och han lekte lite här hemma.
Vi får ta någon dag och käka lite mat ihop och mysa till det lite grann tycker jag...tycker inte du det Nettan? Skulle vara jätte mysigt. Kan vi dricka kaffe Karlsson =P

Håller på och tvättar nu också...de kan förstöra en hel dag för det är ju så himla tråkigt.
När jag kom ut till tvättstugan så var den någon som hade snott min tvättid!!! Ser dom inte att man har bokat tid?!! Idioter!! Ställde tvättkassen på golvet där inne så dom skulle fatta att dom hade snott någons tid och när jag kom tillbaka så hade dom inte lastat in någon mer i maskinerna. Tur jag inte hade så mycket tvätt att tvätta så jag hinner tvätta upp allt på den lilla tid som är kvar...annars hade jag börjat knacka dörr här på gatan och frågat vem f*n som hade tagit min tid!!

Min kära mamma kommer och hälsar på mig imorgon också =) Länge sen jag träffade henne nu så det ska bli super roligt att träffa henne. Kanske ska hitta på någon god mat och bjuda henne på. Lite mor och dotter tid =)

Nu ska jag sticka till tvättstugan igen och sen ska jag göra lite krubb.

Peace out!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jajjemän gummsan de tycker jag att vi kör på =)

Sist kom jag ju undefull med att kaffekarlsson smakade smaskens ;)

2009-01-18 @ 18:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0