Hemma från Vemdalen

Kom hem från Vemdalen i lördags. Egentligen skulle vi åka hem på söndag men vi var så sjuk så vi åkte hem en dag tidigare.
Så himla typiskt att vi har legat sjuk  men värst var det nog för Staffan som hade feber hela veckan. Jag har bara varit slut i kroppen. Feber hade jag när jag åkte upp med den gick över sen som tur var.

Försökte ha så kul som möjligt i alla fall =)
På tisdag och onsdag åkte jag lite slalom..as roligt men det vart inte många åk eftersom jag var så förkyld.
På måndagen och tisdagen var jag nere på after skin och då var det ett band som heter Överdrag som var där och spelade...väldigt bra. På tisdagen så hade Erik fixat 42 tröjor åt dom som dom hade på sig när dom spelade...stort =D

På onsdag, torsdag och fredag så var Smalare än Tord på after skin och dom spelade även på kvällen på onsdag och torsdag.
Nyårsafton så käkade vi nyårsmiddag...fläskfilé och potatisgratäng med sallad till. Senare satt vi och drack lite innan vi tog en varsin pulka och åkte ner för den EXTREMT långa backen till krogen...hur roligt som helst! Synd att man hade sminkat sig lite extra snygg som vart helt förstört när man kom ner för att man hade fått så mycket snö i ansiktet...var lite svart under ögonen.
Det var hur många tusen människor som helst på krogen men jag tog plats längst framme vid scenen när Smalare än Tord skulle spela. Tror jag hade tuttarna i ryggen när dom var klar för det var ett sånt tryck så jag vart helt platt emot staketet.

Vid tolvslaget så köpte Staffan champagne för 600 kr...skit äckligt var det men vi skåla in det nya året iaf =)
krogen hade öppet till tre på natten men vid ett orkade inte jag och Staffan nå mer för förkylningen höll på att ta kol på oss. Staffan hade lovat tidigare på kvällen att han skulle dra upp mig för backen i pulkan men han orkade inte länge innan han fick mjölksyra i benen så två andra killar som var på väg upp för den där backen hjälpte också till och dra...inte en aning om vilka killarna var men dum var dom iaf som drog upp mig för halva backen bara för att jag inte orkade gå upp med högklackat (och att det var världens brantaste och längsta backe).
Efter halva backen fick jag så lov att gå för då orkade ingen dra mig längre.
När Staffan och jag kom hem till stugan så satte vi oss i sängen och drack blåbärssoppa och tyckte synd om oss själva sen gick vi och la oss. Vaknade förstås när alla andra kom hem från krogen.

På torsdagen så var jag nere på after skin då Smalare än Tord spelade igen. Erik Stenberg fyllde år så han fick gå upp på scenen och sjunga en ACDC låt med dom =) Även Johan Larsson fick gå upp på scenen...han tjata så mycket på Tord att dom skulle spela Botjitta och då lessnade Tord och sa att han fick gå upp och sjunga den där jäkla låten själv men den kunde han så klart inte men han gick upp på scenen iaf och rocka =) Johan hade tjatat i 2 dagar att dom skulle spela den.
Jag och Erik fick 2 skivor av Tord så dom fick skriva sina autografer på skivorna =)

Fredag fick bli en lugn dag med tv hela dagen och kvällen. Tror inte vi rörde oss många milimeter från soffan på hela kvällen. Vi var så trött och slut allihopa.
Så åkte vi hem på lördagen.

Lägger upp lite bilder från Vemdalen.

Jag och Tord från
Smalare än Tord
Jag och Tord 

Smalare än TordTeam 42Team 42Team 42Team 42ÖverdragÖverdragSkidbackeErik uppe på scenenJohan uppe på scenenLofenAnders och LofenFolkSandra och LolloJessica, Markus och Stina

I söndags kom min pappa och hans sambo och hälsade på och hämtade Lollo och Sandra som hade följt med oss till Vemdalen. Det var hur roligt som helst för min pappa har inte sett hur jag bor än och jag har bott här i 2,5 år.

På söndag kväll så var det första kvällen Staffan och jag var själva på länge och det firade vi med lite god mat (fläskfilé, stekt kulpotatis, rödvinsås, sallad och vitlöksbröd) och en varsin räksmörgås senare på kvällen.

FläskfiléRäksmörgås

Igår började jag jobba igen efter två veckor och snacka om att man hade hunnit bli nollställd. Var helt lost på jobbet.
Imorgon jobbar jag sista dagen sen är jag ledig i tre dagar...så skönt =)

Nä nu ska jag nog ta och gå och göra mig i ordning för sängen...börjar bli ganska trött efter allt skrivande.

God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0