Dumma matte!!!

Stackars, stackars vovve jag har!!
Jag som måste vara den elakaste matte i världen (enligt Meja just nu) körde på min älskade vovve med skridskorn i söndags. Hon fick in skridskon mellan två tår så det vart ett litet köttsår där.
Idag åkte vi till veterinären för jag tänkte att det var lika bra att kolla upp såret så det inte vart någon infektion. Det slutade med att Meja fick en tratt runt huvudet och en sko på foten som hon inte direkt stört gillar. Fick en salva som jag ska smörja 2ggr om dagen också.
Så just nu är den kommande veckan bland dom besvärligaste veckan i hela hennes liv. Tratten är nog värst för hon krockar med typ allt när hon går. Skon behöver hon inte ha på sig hela tiden som tur är =)
Tycker så himla synd om henne.

Åh besvärligt!!                  Skon på bakre tassen      Såret
      

För övrigt har jag inte gjort något speciellt igår eller idag.
Igår så jobbade jag sen på kvällen kom mamma och hennes karl och hälsade på. Vi fikade lite sen satt vi och greja med lite musik på datorn och så kollade vi på hus på hemnet.se. Var tvungen att visa henne mitt drömhus som finns i Åsbacka för 4,7 miljoner. Som hittat!! har inte alla 4,7 miljoner i bakfickan...eller ?=/ Fy fan vad nice de hade varit å bott i de huset...kanske lite mycket å städa, men va fan =P

Imorse klockan fem vaknade jag av att jag trodde det var jordbävning! Hela jäkla huset skakade när plogbilen kom å ploga. Alla glas jag har i vitrinskåpet skallrade hur mycket som helst. Plogbilen har aldrig kommit så tidigt någon gång...brukar jämt komma vid sju på morgonen. Måste ha varit nån jäkla praktikant! Kommer han fem imorgon med då springer jag ut och drar i för honom...mitt morgonhumör ska man inte leka med. Helst ska man inte prata med mig före tio på dagen...i alla fall på helgerna.

Idag har det inte hänt nå spännande heller.
Jag gick upp å åkte till veterinären sen åkte jag till svärföräldrarna som fick ta hand om henne medans jag åkte och jobba några timmar. Ville att någon skulle ha lite uppsikt på henne.
När jag åkte hem från jobbet så gick det typ 40kh...hur segt som helst. Alla körde som stockholmare...blir det lite snö på vägen så kan dom knappt köra. Satt i bilen å skrek åt alla framför mig för att det gick ssååå sakta...så jävla farligt var det inte för det var ju plogat. Tog typ 40 min hem fast det egentligen tar 20 min.
Åkte och hämta Meja och jag har typ suttit här i soffan och kollat på en film, varit på en promenix med Meja och nu ska jag väll börja göra mig i ordning för sängen. Klockan ringer sex (om inte plogbilen hinner före)

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud vilken elak matte hon har hihi

Hoppas såret läcker nu,och att det inte blir infektioner

Kramoch jobba lungt L

2009-01-21 @ 09:37:59
URL: http://heliosbus.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0