Jul, Jul

Ja nu börjar julen gå mot sitt slut. Har haft en jätte bra julhelg.
På julafton var vi hos Staffans farfar och käkade sedan åkte vi hem klockan 2. Julafton kändes så värdelöst när Staffan och jag bara satt hemma och uggla för oss själva. Tittade på alla grannar runt om oss som satt och mös med sina nära och kära och jag var hemma och tvättade som jag annars gör andra vardagar. Jag älskar julafton för det är verkligen en dag man myser med sina familjer så därför var jag så less. Helt plötsligt så knackar det på dörren och Madde G kommer in och säger "om en timme ska ni hem till oss och fika", kunde inte bli gladare :)
Hon visste nämligen att vi satt hemma och uggla och familjen Gustafsson tyckte inte det kunde gå för sig på självaste julafton så Madde kom och hämta Staffan och mig.
Vi åkte hem till Gustafssons och fikade och kollade på julkonserter på tv. Vid elva åkte vi till kyrkan på midnattsmässa. Maddes mamma sjunger i kören så dom sjöng jätte fina julsånger så det vart en riktig julstämning :) Familjen Gustafsson räddade våran otroligt tråkiga julafton och gjorde den riktigt mysig :)

I igår så kom Victoria hem till oss :) På kvällen åkte vi hem till Julle och Johanna på fest. Fast jag och Victoria var nykter. Bara Staffan vart apakaka som vanligt så karln fick sova på soffan =P Sover han i sängen så får man aldrig sova för han ligger och snarkar och rullar runt som en jäkla ångvält så då får han minsan anpassa sig till soffan :)

Idag har jag, Staffan och Victoria varit uppe hos mamma och firat minijul med en massa god mat och några julklappar. Mammas karls ungar och barnbarn var där också. Ena barnbarnet Adrian fick jag gosa med och det var så mysigt. Han är bara 9 månader och är gudomligt snäll och mysig :) Man börjar ju faktiskt längta lite tills man sitter där själv med en egen liten knodd och få gosa hela dagarna men de kommer väll när det kommer.
Nu sitter vi hemma och kollar på tv. Skulle egentligen till några kompisar med det vart sånt oväder så det var inge roligt att köra så vi blev hemma.
Jag och Meja var ute nyss och skotta gården och gick en promenad. Vart helt slut för dom har inte hunnit ploga vägen än så jag fick plumsa i en massa snö å de var jobbigt.

På måndag åker vi till Vemdalen. Team 42 gänget är det som åker och i år är vi 77st som åker upp. Det kommer bli så otroligt roligt. Åka slalom och så kommer det bli en massa roliga fester :)
Vi ska vara där i en vecka så man kommer väll vara lagomt slut när man kommer hem.
Det kommer mer uppdatering på det när jag kommer hem.

Nu ska jag hitta nått att dricka.

Ha de så gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0