Skogsmulle

I morse så gick Staffan, jag och Meja ut i skogen och plocka blåbär och kantareller. Hittade faktiskt lite grann =)
Lite roligt var det att Staffan satte på sig arbetsbyxor med verktyg i och så tog han med sig fisk kniven som vi har när vi fiskar...han ville vara beväpnad om det skulle komma någon bulgar eller björn =P Hela Bergvik är full av bulgarier som är här och plockar bär. Dom var väll upp mot 400st ett tag men nu är dom väll nere på 200-300 st *suck*
Som tur var så mötte vi ingen =)
Det tråkigaste som finns måste nog vara att rensa skiten sen och man blir ju så snygg om fingrarna när man rensar blåbär. Men nu har jag lite blåbär så nu ska jag göra en paj någon dag...skulle behöva lite hallon också ;-)

Min farfar ringde mig förut idag. Han skulle höra om jag var ute och syndade eller vad jag gjorde. Nä svara jag "jag är ute och plockar blåbär och svamp men ikväll ska jag ut och synda för då ska jag försöka vara med i en film" (syftade på att jag ska på småstadslivs fest och där ska dom spela in lite till film 3 så man kan vara med i den filmen om man har tur) "hmm, jaha" Svarar min farfar lite tyst "vad är de för film" Då kom jag på att det kanske lät lite fel...jag skulle ut och synda och vara med i en film. Staffan gick och fnissa brevid för han hörde också vad fel det lät. Farfar läre ju tro att jag skulle vara med i någon porrfilm eller nått så jag var tvungen att skynd mig att berätta vad det var för film =P

Nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag börja dricka grögg sen blire fäst!
Bollnäs för hela slanten =)

Skriver mer imorgon eller nått om kvällen.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0