Händer saker

Hej alla glada!

De har hänt lite sen sist så det är dags att uppdatera lite.

I torsdags förra veckan så åkte jag, Staffan, Jimmy, Jonas, Hjort, Sandra, Anna, Mattias och David till Albertina och käka. Alla käka så klart fisk (eftersom det är en fiskrestaurang) utom lilla jag som käka oxfilé för jag gillar inte fisk så jätte mycket. Vart faktiskt lite besviken för jag vill ha en ganska så tjock bit oxfilé som är lite rosa i mitten men dom hade bankat ut filén så det såg ut som fläskfilé och så var det stekta potatisbitar till...ingen höjdare.

Så här såg min tallrik ut


Staffan beställde en laxtallrik och den såg ganska så god ut. Tror nog jag ska beställa pepparlax nästa gång vi åker ut dit...de är den enda lax sorten jag tycker är ganska god.

På bilden fattas det potatis, därför tallriken ser lite fattig ut.


  

Staffan var även duktig och drack lättöl till maten =) Han har varit nykter 1 månad nu så jag är väldigt stolt. Var länge sen han var nykter så länge även fast det låter lite med en månad men det är verkligen inte lite för Staffan.



I fredags så greja Staffan med bilen och senare på dagen så åkte han och jag ner på Ikea och shoppade lite.
Det vart ett nytt vardagsrums bord och en byrå och lite små saker.



Efter Ikea så var det bara hem och börja bygga...alltså det tar ju hur lång tid som helst att bygga ihop skiten eftersom det är tusen saker. Tror vi vart klar halv tolv på natten men bra vart det till slut =)

På lördagen så åkte vi till Söderhamn först och gick på Dollar store och handla lite smått och gott sen kom vi på att vi skulle åka till Rusta i Bollnäs...eller det var väll jag som kom på det...fick mördar blicken av Staffan för att han egentligen inte orka åka dit men med lite blinkanden med mina ögon så kan jag få nästan vad jag vill...haha!!
På Rusta vart det också lite smått och gott sen efter vi hade varit där så åkte vi på Spicy Cow och käka. Kan verkligen rekommendera den restaurangen för jäklar vad god mat det är där! Man går verkligen inte därifrån hungrig för man få hur mycket mat som helst. Jag beställde en combo tallrik...kycklingvingar, revbensspjäll, lökringar, bacon, grillad tomat och majs, ölkorv, cheddar dipp, någon god sås och dollar chips.



Efter Spicy Cow åkte vi hemåt för jag skulle börja jobba.

På söndagen så åkte vi ut med båten på morgonen till en ö lite längre bort här och sola och grillade hamburgare. Jonas, Markus och Jessica kom dom också. Jätte skönt var det att vara där =)

Staffan står vid stugan. Håller på och letar tändvätska som en tok.


Fick ett jätte fint kort på Meja


  

  

Så klart så skulle jag börja jobba vid halv fyra så det var bara att åka hem och åka in sen till jobbet.

Idag åkte Staffan iväg och jobba igen och kommer hem på torsdag igen.
Måste bara berätta en sak...jag är ju jätte stor djurvän och ikväll när jag jobbade så hörde jag att det kraffsa på fönstret jag har bredvid mig på min plats på jobbet och där ute så står det en stor svart/vit katt och tittar på mig och mjauar och vill komma in. Jätte fin var han och när han stod där ute och kraffsa med tassen på fönstret och mjaua så ville jag bara ta in stackarn och kela med honom. Kände mig så taskig när jag bara titta på honom och inte kunde göra nått men till slut så lessna han väll på mig och gick därifrån....lille vännen.

Nu är klockan snart kvart över ett på natten så jag ska väll gå och lägga mig nu så jag kommer upp imorgon.

Natti, Natti


Kommentarer
Postat av: Dijana

Vad mysigt ni har haft det, så glad för din skull gumman :)



Och jag måste få träffa Meja snart igen!

2009-08-25 @ 18:22:17
URL: http://dijanahusamovic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0