Road trip med Madde

I fredags så drog Madde, jag och Meja ner till pappa.
Jag skulle förstora läpparna och Madde skulle passa på at träffa pappa. Madde och jag har varit bästa vänner i 9år och hon har aldrig träffat min pappa (konstigt nog) så nu tänkte vi att det var på tiden.

Här början våran resa


En gammal jobbar kompis från statt som heter Robin ringde dagen före och fråga om jag kunde skjusa ner honom till Uppsala på fredagen för han ska flytta dit. Eftersom vi ändå skulle åka förbi Uppsala så fick han lifta med oss =)

Robin =)


Strax innan Uppsla stanna vi på en rastplats för Robin inte fick tag på tjejen han skulle bo hos och då passa Robin på att gå och skita  Och Madde och jag stod och fula oss medans vi stod och vänta på att få komma iväg .

Efter att vi hade stått på den där jäkla rastplatsen i 1 timme så lessna jag och så åkte jag till en Statoil mack och fråga efter vägen och tjejen på Statoil ritade på en karta.
När vi äntligen hittade fram så lämnade vi av Robin sen drog Madde, Meja och jag vidare mot Linköping.

När vi kom fram till Stockholm så hade ju Madde och jag turen med oss och hamnade i en bilkö från norra Stockholm till södra Stockholm. Det tog 3,5 timme att ta sig igenom Stockholm. Det hade hänt en bilolycka borta vid Salem och det var 4st bilar som var inblandad och en omkom.

Bilkön
'

Efter vi hade kommit ut ur Stockholm så stanna vi på Nyköpingsbro och köpte JÄTTE mycket godis. Finns en jätte stor godisaffär där inne så vi gick runt där inne och såg ut som små barn =)
Vid nio var vi framme hos pappa. I vanliga fall så brukar det ta ungefär 5 timmar till pappa men i den här gången tog det 9 timmar *suck*
Ja,som sagt skulle Madde passa på att träffa pappa och han skulle komma hem på lördag för han var och jobbad men då ringde han på lördagen och sa att han inte skulle komma hem för mässan han var på skulle vara en dag till. Kul att åka sammanlagt 100 mil och inte får träffa pappa. Vi sa att Madde skulle följa med någon annan helg så hon får träffa pappa någon gång...får se till bara så det inte går 9 år igen =P

Madde och jag åkte in till Linköping på lördagen och shoppade lite kläder och annat smått och gott. Vi äka en jätte stor  räkmacka i Linköping. Hade räkor över hela brickan när jag satt och käka  sen åkte vi till min farmor och farfar och hälsade på.
Efter visiten farmor och farfar så åkte vi och mötte upp min läpp förstorings doktor och hans assistent och så följde dom med hem till pappa för jag skulle förstora läpparna.

Skit nervös var jag för tänkte att det skulle göra lite ont men det gjorde faktiskt inte ont den här gången och det var väll för att jag visste vad jag gav mig in på, de visste jag ju inte första gången.
Det var lite kvar i sprutorna när han var klar med läpparna och då fråga han om han skulle kasta dom eller om jag ville använda det som var kvar, så jag sa att det var väll bara att spruta in. Han tyckte inte att vi skulle ta nått mer i läpparna så han tog bort lite utrycksrynkor på mig. det är inget som syns och det var helt onödigt egentligen...men, men. Nöjd vart jag iaf...som vanligt. Han är så himla duktig =)
 <--- Läpparna ny gjorda. Jätte svullna.

Senare på kvällen skulle Madde fixa lite blonda slingor på mig för jag vill bli lite ljusare till sommaren. Jag sa att hon skulle använda alla hål på hättan och det skulle jag aldrig ha sagt. HELA året vart blont förutom lite i luggen och lite bak i underhåret som det var brunt kvar i. Eller det vart inte blont, det vart GULT!!!!
Känner mig inte skit snygg nu...jätte svullna och blåa läppar och gult hår =P Jag ska fixa till håret senare i veckan tänkte jag...lägga i lite mer så jag ljusnar upp håret.

Madde hade skit ont i ryggen efter hon hade gjort slingor på mig så hon la sig på golvet och Meja tyckte så synd om henne så hon skulle trösta Madde =)


När vi åkte hem idag så SJÄLVKLART så hade det hänt en olycka igen i Stockholm så vi vart fast i en kö. Den här gången tog det bara en halv timme som tur var och ingen hade kommit till skada.'


Jag lägger ut lite fler bilder från pappas gård och hans hästar.

Här är en av pappas hästar. En 2 årig hingst som står och kollar på Madde och mig när vi sitter och käkar frukost.


 <--- 2 av pappas hästar 
<--- Stallet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0