Påsk

Hej alla glada!
I kväll kom Staffan och jag hem efter en riktigt skön semester hos min pappa. Det har varit kanon väder och jag har suttit ute och solat varje dag. Har bränt mig i ansiktet så jag ser ut som en kräfta i fejjan =P
I torsdags när vi kom ner så satte vi upp ett stort tält som vi skulle ha till 50 års festen på fredagen sen drack vi lite vin och bärs på kvällningen och hade det allmänt trevligt.
På fredagen höll vi på och fixa till festen. Pappas sambo fyllde 50 år och hon vart bortrövad på torsdagen och hade ingen aning om vad vi pyssla med hemma så när hon kom hem på fredagen så fick hon sig en rejäl överraskning =)
Vi käka jätte god mat och festade på kvällen. Pappas chef var där och jäklar vilket drag det var i gubben. Han var en riktigt rock´n rollare och rockade loss hela kvällen. Han och pappa körde luft gitarr och jag har aldrig sett min pappa så galen så jag skratta så jag höll på å dö!
Pappa, jag, Emelie och pappas chef skulle ta in alla hästar på kvällen och då var pappas chef tvungen att hjälpa till för han skulle vara lite macho och ta in en hingst som är 2 år och väldigt livlig. När Staffan och jag var hästvakt i sommras så hade jag stora brännsår i händerna för jag höll i så hårt när hingsten höll på och stegra och sparka bakut men han var ganska lugn nu när pappas chef tog honom. Jag gick med festkläder och högklackat och tog in hästar...såg lite roligt ut måste jag säga =P
På natten när festen började avta så satt Staffan och spela gitarr och jag sjöng. Alla tyckte vi var så duktiga så vi fick inte sluta =P men Lollo (min låtsas syrra) tyckte jag sjöng bästa låten. Hon kan inte spela gitarr så hon hittade på egna ackord sen sjöng hon en påhittad låt om dagen och kvällen...så jävla roligt =P

På lördagen vaknade vi klockan 8 på morgonen och tog frukost och gick ut och satte oss. Jag la mig i hängmattan en stund och sola lite. Det var så fruktansvärt varmt klockan 8 på morgonen.
Efter vi hade käkat lunch så åkte Staffan, Meja och jag till farmor och farfar och fikade och Meja fick leka med deras hund. Efter besöket åkte vi och handla sen åkte vi hem till pappa och käkade påskmiddag. Efter vi proppat i oss all mat käkade vi chokladpudding med grädde och tittade på tv. Pappa och jag älskar chokladpudding så vi äter jämt chokladpudding när jag är där =P Det vart en tidig kväll för alla var så trötta efter fredagen.

Idag gick vi upp vid nio och käkade frukost sen åkte vi och kolla på ett hus som pappas sambos dotter och pojkvän ska flytta till. Tror inte jag har åkt så långt in i en skog innan vi kom till huset. Vad tänkte dom som bygge det där huset egentligen? " vi gör en väg 3 kilometer in i skogen sen bygger vi ett hus" Läskigt att bo så långt in i skogen när det finns så satans mycket med vildsvin där nere. Man kan inte direkt ropa på hjälp om man stöter på en för det är ändå ingen som hör en.
Vid tre åkte vi hem idag och kom hem vid åtta. Vi var tvungen att stanna vid Max i Uppsala och käka för vi var så sugna på hamburgare =)

Min älskade hund Meja har verkligen haft det bra nu dom här dagarna. Hon har fått sprungit hur mycket hon vill ute. När vi har varit inne har hon och pappas hund varit ute och lekt sen efter en stund kom hon in och kolla läget sen sprang hon ut igen och lekte med en boll med sig själv på gräsmattan. Det som har varit lite jobbigt är att pappas sambos dotter har en liten hund som ser ut som en mini pitbull terrier som är en tik och Meja och hon går absolut inte ihop för den tiken har blivit biten av en schäfer när hon var liten så hon blir galen när hon ser Meja. Så ibland har Meja suttit bunden och så fick hon sitta nere i torpet där Staffan och jag bodde så den andra hunden fick springa lite med oss också.
Om 2 veckor åker Madde, jag och Meja ner igen till pappa och då är inte den andra hunden där så då får Meja springa hur mycket hon vill. Är så skönt hos pappa eftersom han bor på landet med mycket skog och mycket fält runt om så man kan göra vad man vill utan att någon granne klagar =)

Bild 1) Födelsedagsbarnet
Bild 2) Pappas chef och pappa spelar luft gitarr
Bild 3) Pappas chef lär pappa hur man dansra rock`n roll dans
Bild 4) Meja leker i solen med en pinne

   

 

Nu ska jag gå och söva.

Hej på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0