Lilla julafton

Igår hade vi lilla julafton hemma hos mamma =)
Mamma och hennes karl ska till sthlm på julafton och Staffan och jag ska ner till min pappa så då fira vi jul tillsammans lite tidigare, Mina systrar och deras karlar, mormor och mina systrars pappa var med också =)
Käkade så mycket julmat så jag höll på att spricka! kunde knappt andas och så vart det ris alà malta till efterrätt...då sprack magen!

Efter maten vart det julklapps utdelning =)
Fick en mixer, hälsinge örhängen, en lampskärm till hallen, drink bok, lakan och en orkidée som jag har börjat samla på.
Jätte fina julklappar...Tack!

Mammas karl, ena syrrans karl och Saffan drack något mer än en snaps till sillen...ganska mycket mer. Åh less blev jag! Jag skulle upp kl 6 för jag skulle jobba och så fick jag ta hand om en full karl också *suck* och inte nog med det! När vi skulle åka hem så snöa det så j*äkla mycket så det gick knappt att köra bil...dom ska ju bo på det stället där det kommer mest snö tror jag...nästan i Järvsö. När vi kom till orbaden så hade det hänt en olycka så en polis och en brandman sa till mig att köra runt orbaden istället. Det var skit läskigt att köra för det spårade hela tiden och man kunde inte köra hastighets gränsen. Men jag lyckades ta mig hem iaf. Nästa uppdrag var att få världens fullaste Staffan i säng.
Staffan tittade på vad jag hade skrivit nu och sa "inte ett minne efter en brandman och en polis" förstår ni hur full han var *SUCK*

I morse så ringde klockan 6 och jag fick nästan sätta upp ögonlocken med tandpetare efter ha legt och slagit Staffan hela natten. Han snarkar så in i helvete när han är full och så är han omöjlig att väcka så då måste man dra en armbåge i sidan på honom för att han ska vakna.
Åkte till jobbet och längtade tills jag skulle sluta så jag fick åka hem och lägga mig en stund...precis vad jag gjorde också =) Gick raka vägen till soffan och sov någon timme.

Nu har man käkat lite popcorn och tittat på Cops och Simpsons och nu ska jag käka lite Ben & Jerrys *mums*

Imorgon bär det iväg till pappsen =D
Staffan kommer komma och hämta mig på jobbet vid fyra och sen drar vi.
Kommer hem den 27:e och den 29:e åker vi till Vemdalen med 80st andra...HUR roligt som helst! Men jag återkommer med dom dagarna där uppe =)

Hade gött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0