God Jul

Nu sitter jag nere hos pappa och väntar på att få lite mat i magen...börja lukta väldigt gott från köket.
Igår var det julafton och då började vi dagen med lite julstök och så käkade vi kl 13:00 sen satt vi och mös till klockan 15:00 då Kalle Anka började =) Kalle Anka är bara ett måste på julafton...de är ju tradition =)
Staffan och jag gick med promenad med Meja också innan Kalle.

Efter Kalle var det julklappsöppning =)
Fick jätte fina julklappar men jag orkar inte skriva allt jag fick...Tack så mycket släkten för alla fina klappar.
Kollade lite på tv senare på kvällen och mös ännu mer med släkten.

Idag så kom det fler folk från säkten och vi har kört julklapps racet idag...hur roligt som helst.
Alla köper en liten klapp och så sitter alla runt bordet och slår två tärningar. När man får två stycken lika på tärningarna så får man ta en klapp och när alla klappar är utdelade så öppnar man dom. Sen sätter man en klocka på tid och så börjar man om att slå tärningarna och när man får två stycken lika så får man ta klappar från varandra. I år var det alla chokladaskar som var populärast =) När klockan ringer så får man dom klappar man har. Blir väldigt stressigt på slutet då man vill ha två lika på tärningarna för man vill ha en speciell klapp.

Imorgon ska vi åka hem till norrland igen =)
Vi ska först åka till Linköping och shoppa lite innan vi åker hem. Vi måste handla lite vinter kläder till Vemdalen.
Vi tar med 2 tjejer härifrån som ska med oss till Vemdalen...ska bli jätte roligt.

Nu ska jag käka lite sen senare ikväll blir det mys med familjen och lite vin =)

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0