Firmafest

Igår åkte Staffan och jag ner till Gävle för vi skulle gå på firmafest med hans jobb.
Vi åkte vid elva för vi skulle svänga in i Valbo först och shoppa lite =)

Först var vi på IKEA och handlade lite möbler och annat smått och gott sen gick vi in i köpcentret och handlade mer. Det vart lite kläder, skor, sing star till P3 m.m.
När Staffan och jag stod och provade skor så vart det lite action för det var en kille som ryckte en väska av en tjej så vi hörde en massa skrik sen kom det en kille springandes och sen kom det en hel hög med folk efter och sist kom tjejen som skrek "stoppa honom!"  tillslut fick dom stopp på honom och tjejen fick tillbaka väskan och boven fick åka med farbror blå.

Vid tre åkte vi till hotellet.
Där träffade vi några andra som också jobbar på Staffans jobb som också skulle bo på hotellet.
Staffan och jag åkte upp till rummet och gjorde oss i ordning sen gick vi ner i restaurangen och tog en varsin drink med dom andra innan vi gick iväg till Brända bocken där vi skulle käka med Staffans jobb. När vi satt där och drack, då dök Gert Fylking upp! Han bodde tydligen på samma hotell som oss. Tyvärr så fick jag tunghäfta tror jag för jag sa inte ett ord till honom...han måste vara världens lättaste människa och prata med men jag vet inte vad som hände med mig.

Klockan sex gick vi till Brända bocken och träffa alla som jobbar på Staffans jobb och så tog vi alla en varsin whiskey sen gick vi och satte oss till bords.
Super god mat var det där.
Till förätt fick vi råraka med rom, rödlök, creme fraiche och lite sallad.
Till varmrätt fick vi oxfilé men potatisgratäng och whiskeysås.
Till efterrätt fick vi chokladfondue.
Efter vi hade käkat upp så satt vi och pratade och drack och hade det jätte trevligt.

När vi kom tillbaka till hotellet så köpte Staffan och jag en natt räkmacka som vi tog upp på rummet och smaskade på innan vi gick och la oss.
Vid nio på morgonen ringde klockan och så gick vi upp och käkade frukost. Det är ju så himla gott med hotellfrukost!!=)
Efter frukosten gick vi upp och duschade och packade ihop våra grejer sen gick vi på stan och shoppade lite mer.

Vid ett så åkte vi till Staffans föräldrar och hämtade våran älskade Meja som hade varit fotomodell med Nettan igår =)
Vi skulle få ett fint kort på Meja i julklapp och det ska bli jätte roligt för jag vill ha ett fint kort på henne som jag kan förstora och sätta på väggen.
Sen åkte vi hem och packade in alla saker som vi hade handlat sen åkte jag till jobbet.
Nu sitter man här på jobbet och ska jobba fram till tio ikväll =/ *suck*

Ska nog åka och beställa en pizza snart =)

Ska nog fortsätta jobba nu.

Hej Svejs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0